Tilaus- ja toimitusehdot

Kuluttajaverkkokaupan tilaus- ja toimitusehdot

Voimassa 15.10.2024 alkaen

Luxerie Oy (y-tunnus 3468238–8) verkkokauppa (jäljempänä verkkokauppa) myy vaatteita, alusvaatteita sekä muita pukeutumisen asusteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille Manner-Suomen alueella.

Verkkokauppa saattaa tehdä muutoksia näihin tilaus- ja toimitusehtoihin. Tilaus- ja toimitusehdot tulee käydä läpi ajatuksella ennen tilausta. 

Yhteystiedot:

Yritys: Luxerie Oy
Sähköposti: asiakaspalvelu@luxerie.fi
Käyntiosoite: c/o Spaces Tripla, Firdonkatu 2 T 63, 00520 Helsinki
Puhelinnumero: 045 7833 7160

Tarjolla olevat tuotteet ja hinnoittelu

Tuotteiden hinnat ja ominaisuudet on esitetty verkkokaupassa. Hintoihin sisältyy voimassaoleva arvonlisävero. Hinnat ovat voimassa toistaiseksi tai erikseen ilmoitetun ajan, joka ilmenee verkkokaupan tuotetiedoissa. Jos verkkokaupassa ilmoitetusta tuotteen hinnasta on mahdollista ymmärtää sen olevan virheellinen, kyseinen virheellinen hinta ei sido verkkokauppaa.

Tilauksen tekeminen

Tilaus tehdään siirtämällä valitut tuotteet ostoskoriin. Kysymykset ja toiveet liittyen tuotteisiin ja tilaukseen voidaan tehdä jättämällä viesti ostoskorista löytyvään lisätiedot-kenttään tai laitamalla meille sähköpostia osoitteeseen asiakaspalvelu@luxerie.fi

Tilatessa verkkokaupasta ilmoitetaan seuraavat tiedot:

  • nimi
  • osoite
  • sähköpostiosoite
  • puhelinnumero, johon on mahdollista lähettää tekstiviesti.

Tilausten noutoilmoitukset lähetetään tekstiviestinä ja/tai sähköpostitse. Tilaaja vastaa siitä, että verkkokaupan tilauslomakkeeseen annetut tiedot ovat oikeat ja kattavat. Tilaamalla verkkokaupasta sitoudutaan noudattamaan tilaus- ja toimitusehtoja.

Tilausilmoitus ja tilausvahvistus

Asiakkaalle lähetetään hyväksytyn ja onnistuneen maksutapahtuman jälkeen sähköpostitse tilausvahvistus, jonka myötä syntyy sitova tilaus. Tilausvahvistus sisältää tilauksen keskeiset tiedot sekä tiedot peruuttamisoikeuden käyttämisestä. Jos emme jostakin syystä voi vahvistaa tilausta, ilmoitamme siitä mahdollisimman pian.

Maksutavat

Voit maksaa verkkokaupan tilauksesi seuraavilla maksutavoilla:

  • Verkkopankkimaksut
  • Yleisimmät pankki- ja luottokorttimaksut
  • Mobiilimaksut

Maksupalvelutarjoaja:

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839–7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839–7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
paytrail.com/kuluttaja/tietoa-maksamisesta

Toimitustavat ja -kulut

Tuotteet lähetetään 1–5 arkipäivän kuluessa tilauksesta. Mikäli tuote on loppunut varastostamme, tai ilmenee muita toimitusvaikeuksia, otamme sinuun yhteyttä

Toimitusaika riippuu valitusta toimitustavasta. Normaalista poikkeavien toimitusaikojen kohdalla olemme yhteydessä asiakkaaseen. Voit valita toimitustavaksi verkkokaupan kassalla Matkahuollon tai Postin. Toimituskulut sisältävät toimitus- ja pakkauskulut ja niiden hinnat ovat näkyvissä kassalla, ennen tilauksen maksamista.

Tilaus toimitetaan ilmoittamasi toimitusosoitteen mukaisesti lähimpään noutopisteeseen. Saat tilauksen saapumisilmoituksen sekä ohjeet tilauksesi noutamiseen tekstiviestitse ja/tai sähköpostitse.

Mikäli tilausta ei noudeta ajoissa, se palautuu verkkokauppaan. Lunastamaton paketti ei ole tuotteen palautus eikä pakettia postiteta uudelleen ilman eri sopimusta. Veloitamme noutamattomasta lähetyksestä 10 € postituskulut.

Lahjakortit

Verkkokaupassa myydään digitaalisessa muodossa lähetettäviä lahjakortteja, jotka verkkokauppa käsittelee ja lähettää automaattisesti asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen onnistuneen maksutapahtuman jälkeen.

Lahjakortit ovat voimassa 1 vuoden ostopäivästä. Lahjakorttia ei voi vaihtaa rahaksi eikä sillä voi ostaa uutta lahjakorttia. Useampia lahjakortteja voi käyttää saman tilauksen maksamiseen. Lahjakortin saldoa voi tiedustella verkkokaupan asiakaspalvelusta.

Kuluttaja-asiakkaan peruuttamisoikeus

Peruuttamisilmoitus

Peruuttaminen tapahtuu tekemällä peruuttamisilmoitus 14 päivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Peruuttamisilmoituksen voi tehdä peruuttamislomakkeella, joka lähetetään paperisena tilauksen yhteydessä tai vapaamuotoisesti esimerkiksi sähköpostilla asiakaspalvelu@luxerie.fi

Jos peruuttamisajan viimeinen päivä on lauantai tai pyhäpäivä, siirtyy peruuttamisilmoituksen viimeinen päivä seuraavaan arkipäivään.

Tilauksen noutamatta jättäminen ei korvaa peruuttamisilmoitusta.

Tavaroiden palauttaminen

Sukkahousuja voi palauttaa ainoastaan avaamattomassa alkuperäispakkauksessa. Muita tuotteita voi sovittaa vastaavaan tapaan kuin myymälässä, kuitenkin huolehtien siitä, että tuote pysyy olennaisesti muuttumattomana tai vähentymättömänä. Asiakas vastaa palautuskustannuksista. Verkkokauppa ei ota vastaan postiennakkolähetyksiä.

Palautettavat tuotteet on jätettävä kuljetusyhtiön kuljetettavaksi 14 päivän kuluessa peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Liitä palautukseen seuraavat tiedot: nimi, osoite, puhelinnumero ja tilinumero.

Palautusosoite:

Luxerie Oy
c/o Spaces Tripla
Firdonkatu 2 T 63
00520 Helsinki

Jotta asiakkaalla on oikeus peruuttamistilanteessa saada maksamansa hinta kokonaan takaisin, vastaanotettu tavara on pidettävä olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä. Tuotteet tulee pakata siten, että ne eivät pääse vaurioitumaan kuljetuksessa. Mikäli tuote pääsee vahingoittumaan paluumatkalla huolimattoman paketoinnin vuoksi, asiakas vastaat tästä aiheutuneesta vahingosta. Pyydäthän lähettämisestä kuitin, jotta voit osoittaa palautuksen tehdyksi.

Jos tavara otetaan käyttöön, asiakas vastaa tavaran arvon alenemisesta. Jos tavara on olennaisesti muuttunut tai vähentynyt, verkkokaupalla on oikeus periä tavaran arvon alenemista vastaava summa. Jos tavara on muuttunut käyttämisen vuoksi myyntikelvottomaksi, verkkokauppa voi kokonaan kieltäytyä palauttamasta maksamaasi kauppahintaa.

Jos asiakas on saanut ilmaisen toimituksen tilauksen ylittäessä 120 euroa ja palauttaa osan tuotteista, jolloin tilauksen arvo jää alle 120 euroa, vähennetään palautuksen summasta myös alkuperäisen toimituksen postikulut. 

Maksun palautus

Kauppahinta palautetaan viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saapumisesta. Kaikki saadut suoritukset palautetaan, poislukien ylimääräiset kustannukset, joita voi aiheutua valittaessa muu kuin verkkokaupan tarjoama edullisin vakiotoimitustapa.

Verkkokauppa palauttaa maksun, kun tavara on palautettu, tai sen takaisinlähetys muuten osoitettu, esimerkiksi palautuskuitilla. Palautettavat maksut maksetaan samalla maksutavalla, jota on käytetty alkuperäisen tilauksen tekemiseen.

Kuluttaja-asiakkaan takuu

Aikaisempien myyntiportaiden myöntämät takuut eivät ole verkkokaupan vastuulla. Asiakas hyväksyy tämän hyväksyessään nämä tilaus- ja toimitusehdot.

Reklamoiminen

Mikäli tuote ei ole tilauksen mukainen tai siinä on virhe, asiakasta pyydetään ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Samoin, jos tuote on kadonnut tai vahingoittunut kuljetuksessa. Toivomme pikaista yhteydenottoa asian selvittämiseksi.

Kuluttaja-asiakas voi vedota tuotteen virheeseen myös 14 päivän peruuttamisoikeus jälkeen. Mikäli asiakas on saanut virheellisen tai väärän tuotteen, verkkokauppa vastaa virheestä, tuotteen palautuskuluista ja muista velvoitteista kuluttajansuojalain mukaisella tavalla.

Asiakaspalvelu

Mikäli sinulla on kysyttävää tilaamiseen liittyen, olethan yhteydessä asiakaspalvelumme. Asiakaspalvelun yhteystiedot: asiakaspalvelu@luxerie.fi tai 045 7833 7160. Puhelun hinta on asiakkaan operaattorisopimuksen mukainen.

Vastuunrajoitus

Verkkokauppa vastaa tilaukseen, toimitukseen tai tuotteeseen liittyvästä välillisestä tai välittömästä vahingosta ainoastaan kuluttajansuojalain tai muun lain pakottavien velvoitteiden mukaan. Verkkokauppa ei vastaa mistään muista tilaukseen, toimitukseen tai tuotteeseen liittyvästä välillisestä tai välittömästä vahingosta, eikä ylivoimaisen esteen (force majeure) aiheuttamista vahingoista.

Reklamoiminen ja riitojen ratkaisu

Jos näitä tilaus- ja toimitusehtoja koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisin neuvotteluin, kuluttaja voi viedä asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn, tulee kuluttajan olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).